-
Exploraţi şi să alegeţi cele mai potrivite tehnici de memorare împreună cu copilul.
-
În funcţie de gravitatea deficienţelor, concentraţi-vă eforturile spre reorganizarea materialului de învăţat şi spre utilizarea mijloacelor de sprijin: markere de text, urmărirea rândului cu un pix, folosirea unui spaţiator de rânduri (un şablon din carton perforat care permite vizualizarea rândului lecturat, acoperind restul paginii), aplicarea de folii colorate deasupra cuvintelor problematice sau asupra întregului text (e posibil ca fiecare copil să reacţioneze mai bine la o culoare anume), tipărirea textelor pe hârtie colorată sau tipărirea de litere colorate pe filă albă.
-
Alcătuiţi, acasă, un alfabet personalizat care să ascoieze simbolurile imaginii concrete de obiecte, fiinţe colorate specific, eventual cu o anumită „poveste” (ex. pentru litera „Ţ” - un ciocan de jucărie, albastru, din plastic, ţinut în mână de un pitic ţâfnos).
-
Luaţi în considerare orice metode de rezolvare a sarcinilor propuse, oricât de neobişnuite ar părea acestea.
-
Încurajaţi orice încercare, orice efort depus de copil în direcţia dorită, chiar dacă nu a fost un succes total.
-
Facilitaţi integrarea informaţiei prin conectarea celor două emisfere cerebrale: jocuri de mişcare încrucişată – mâna dreaptă pe genunchiul stîng, pumnul stâng pe umărul drept, aceste exerciţii-joc se recomandă a fi efectuate zilnic (atât în poziţie faţă în faţă cu părintele/fratele/sora, cât şi în paralel cu părintele/fratele/sora; pot fi realizate şi în faţa oglinzii).
-
Găsiţi punctele forte ale copilului dumneavoastră şi luaţi în considerare înscrierea lui la cursuri care să aibă în vedere dezvoltarea acestora.
-
Amintiţi-i şi ajutaţi-l să facă ordine periodic în materialele sale şcolare, în haine şi alte obiecte personale, încercând să alegeţi locuri fixe pentru diferite obiecte de uz frecvent.
-
Lucraţi împreună cu copilul dumneavoastră la elaborarea unui program zilnic pe care să îl respectaţi.
-
Faceţi loc în programul copilului hobby-urilor acestuia şi timpului său liber necesar relaxării.
-
Fiţi dumneavoastră înşivă un exemplu de echilibru între organizare, muncă şi relaxare pentru propriul copil.
Mişcov Alexandra - logoped