-
Evaluarea prin mijloace alternative (postere, proiecte artistice, exprimare non-verbală a mesajului etc.).
-
Realizarea proiectelor de grup cu sarcini distincte în funcţie de abilităţile fiecărui elev, bine ţintite pentru consolidarea sentimentului de apartenenţă, integrare şi apreciere a elevului dislexic.
-
Flexibilitate în modul de a lua „notiţe” pentru studiul individual acasă (ar trebui, de exemplu, ca elevului dislexic să i se permită înregistrarea audio a informaţiilor de învăţat).
-
Focalizarea pe imaginea auditivă, memoria auditivă şi pe examinare orală, atunci când există deficienţe mai mari în aria memoriei vizuale.
-
Acordarea de timp suplimentar elevilor cu tulburări de scris-citit pentru rezolvarea sarcinilor şcolare, oferirea de răspunsuri orale sau rezolvarea de teste.
-
Regândirea şi proiectarea modurilor de evaluare la clasă în funcţie de potenţialul elevilor cu tulburări de scris-citit.
-
Acordarea unor condiţii speciale de evaluare (de exemplu, testarea într-o sală liniştită, fără factori de distragere a atenţiei).
-
Distanţarea, în timp, a învăţării simbolurilor asemănătoare pentru a opri interferenţa negativă.
-
Oferirea de materiale tipărite acasă copiilor cu tulburări de scris-citit, materiale care să conţină informaţii esenţiale despre un anumit proiect sau temă cerute, în aşa fel încât, copilul, chiar dacă nu şi-ar lua notiţe, să-şi poată face temele şi proiectele.
Mişcov Alexandra - logoped